Back in business

Nu är jag här igen!

Har varit sjuk i en vecka nu, feber och ont i hals och nacke. Jag blir ju så rastlös! Längtar verkligen till jobbet nu!

Anledningen till att det inte har blivit några inlägg här på ett tag är för att min MacBook Pro gick i graven. Han vaknade aldrig ur sitt viloläge utan skärmen fortsatte att vara svart, svart och åter svart.

Gjorde genast en skadeanmälan på Folksam.se på söndagen. På tisdagen fick jag hem papper som skulle lämnas in tillsammans med datorn för bedömning.
En vecka senare, alltså nu i tisdags, fick jag besked om ersättningen. Skulle kosta lika mycket att laga den gamla som att köpa en ny, så det fick bli en iMac denna gången. Perfekt för mig då jag HATAR allt vad sladdar heter. Fick dessutom 1200kr i studentrabatt. Så en ny dator för ca 500kr tackar inte jag nej till.

Den skulle komma nu på måndag egentligen men dök upp redan idag. Blev lite orolig när det stod på nätet att paketet signerats av en K Lind och jag fortfarande inte hade fått någon dator. Men det visade sig att den hamnat på fel pall så det var bara chauffören som signerat paketet. Sen hamnade den hos mig en timme senare.

Den är så sjukt snygg, om jag får säga det själv! ;)

Bild lånad från apple.com.

 

 

Leave a Reply

