Hallen

När vi gjorde om vardagsrummet i augusti så byggde vi igen en dörröppning som gick ut i hallen. Vi har nu länge funderat på vilken tapet vi vill ha i hallen. Vi väntar hellre och får det precis som vi vill ha det än att skaffa en tapet bara för att det är halvfärdigt.

Vi har funderat på om det ska vara mycket mönster, lite mönster, om vi kan ha randit vågrätt eller randigt lodrätt. Vår hall är ganska liten och rymmer hela sex (tidigare sju) dörröppningar, ett städskåp samt en garderob. Så det är inte så mycket yta att sätta tapet på.

Ikväll såg vi reklamen för Jotun’s färg Lady, vilken vi har sett 50 gånger nu. Då slog det mig plötsligt att vi kanske skulle måla med den matta färgen i hallen. Hasse har hela tiden sagt att han vill måla, bara för att slippa tapetsera. ;) Jag frågade honom vad han tyckte om det och inom 2 minuter hade vi kommit överens om vilken färg. Det kommer bli någon form av grått till blågrått. Det får inte bli för mörkt men vi vill inte heller ha för ljust grå.

Eftersom det inte kommer hända så mycket mer i hallen så satte jag mig och började leta wallstickers eller väggtattueringar som någon har kommit på att kalla det.  Jag är den mest veliga personen som finns i Karlskrona kommun men det tog nog bara 30-40 minuter sen hade jag bestämt mig och fått det godkänt av Hasse.

Orchid av Jukka Rentala. Bild lånad från http://www.art4u.fi.

Det kommer bli “Orchid” av Jukka Rintala. Nu ska vi bara bestämma vilken färg vi ska ha på den. Att vi har 18 färger att välja på gör det inte enklare.

Kanske rött eller orange? Vad tycker ni?

Leave a Reply

