365+1 foton 2012 – 328 Underhållning (5 av 366)

Hela veckan har jag bara pluggat, morgon som kväll och till och med natt, när jag inte vilat p.g.a. febern. Men nu är både sambon och jag friska så ikväll lagade vi god mat tillsammas och efter det blev det en öl och Monopol på iPaden. Kan tilläggas att jag i vanliga fall inte alls tycker att monopol är särskilt givande men troligtvis beror det på att jag aldrig har lärt mig reglerna riktigt. Men paddan håller koll åt dig så det går inte att fuska, I like!

Smidigt att slippa plocka fram spelplanen och hålla reda på alla pengar. Det slutar alltid med att någon förbaskad sedel smiter in och försvinner under spelplanen och man försöker febrilt få tag i den genom att trycka den mot bordet med nageln och dra. Men nån motspelare (och det är inte jag!) har byggt för mycket hotell över så den sitter liksom fast. Tillslut får man snällt ursäkta sig och lyfta på planen så att alla chans-kort, spelpjäser och hotell åker in och lägger sig i mitten. Sorry, det var bara jag som inte hade koll på att pengarna sprang iväg!

Eller så hittar man en lila/rosa 2000kr sedel under soffan när man dammsuger några dagar senare och blir tvungen att rota upp hela kartongen för att lägga ner den igen, men kanske slänger man den då istället i ren ilska för att slippa besväret och så saknas det pengar nästa gång man ska spela. Nehe du!

Men ikväll har jag nog lärt mig reglerna så jag kan nog klara av att spela vanligt Monopol också, men då får det vara det nya med kreditkort!

2 thoughts on “365+1 foton 2012 – 328 Underhållning (5 av 366)

Leave a Reply

