1 dag kvar

Nu är det bara en dag kvar tills det drar igång. Idag har vi vägt oss samt kollat vilopulsen. Igår passade vi på att ta bilder så att vi har något att jämföra med när våra 29 dagar har gott. Det är med stor nyfikenhet men också lite rädsla jag ger mig in i detta. Det är trots allt lite läskigt att träna 29 dagar i rad när man inte är van och jag bara måste, måste, måste genomföra detta. Men det ska bli så himla kul och jag ser fram emot all god mat som ska förtäras.

Hör och häpna! Idag har Ebba fått i sig 2 liter vatten, WOW! Det trodde jag aldrig och oj vad jag har fått springa på toa. Säkert 20 gånger om det ens räcker. Jag måste ju mjukstarta lite och nu vet jag att det är möjligt men det känns som att jag inte gör annat än äter och dricker vatten. Ändå har jag inte följt kostprogrammet eller ätit alla mål mat som man bör. Annat blir det på onsdag, då gäller det!

Jag har i alla fall fått i mig 2 mellanmål och lunch enligt KS. Lunchen bestod av samma som igår d.v.s. Kyckling med den goda mango curry-kryddan. Blandsallad, bulgur samt knäckebröd med kalkon. Det var lika gott idag.

Jag gav även kesellan en chans till och tog kesella med passionsfrukt. Det var bättre än igår men gillar det fortfarande inte riktigt. Men än ger jag inte upp.

Det känns som att det är många i Karlskrona som ska vara med i Fitnessfighten/Kickstart i februari. Keson och kesellan är slut både på Coop, Maxi och Citygross. Så vi tog en sväng till Lidl då den ska vara mycket billigare där. De hade lite kvar. YES! Vi köpte även på oss kvarg som är något liknande kesella. Deras kvarg har vi förtärt nu ikväll till vårt sista mellanmål och det var inte alls lika surt. Gillar Lidl’s kvarg mycket bättre så det får helt enkelt bli den i fortsättningen. Vi åkte dit enbart för att köpa Keso/kvarg så vi kände oss lite smått knepiga när vi ställde oss i kassan och började lassa upp 10 burkar keso och så lite kvarg på det. :) Tur att det var långt datum på dem, men de lär väl gå åt på en vecka ändå. :)

Kvarg med vaniljpulver och tärnat äpple. Mumma!!

One thought on “1 dag kvar

  1. Ja som du säger, kesella/kvarg kan vara lite svårt att vänja sig vid till en början då det är lite beskt och strävt. Själv tycker jag det är riktigt gott om man blandar ner varma hallon i det och lite kanel. Lycka till nu och kör hårt!

Leave a Reply

