Förvirring

Det råder matförvirring här ikväll. Mycket att ha koll på. Väga kyckling åt sambon, väga kyckling åt mig, fixa sallad och hälla upp olika portioner. (Inser att vi har alldeles för få små burkar). Väga, väga, väga allt ska vägas. Planera vad H ska ha med sig till jobbet och förpacka allt i matlådor. Vi insåg att vi ska äta nästan 1,5 kg keso/kesella/kvarg tillsammans PER DAG!! Herregud vad mycket! Bara Hasse ska äta 950g per dag. Kommer i och för sig träna mycket men känns ovant när man inte är van att ens äta mellanmål.

Ikväll är jag trött. Har denna veckan börjat stiga upp lite tidigare än vad jag brukar, brukar stiga upp runt 8.30. Men imorgon ringer klockan för frukost kl 6. Detta för att jag ska kunna passa in mina måltider med Hasse’s så att vi kan äta middag samtidigt på kvällen. Vi vill så klart hålla våra mattider med tre timmar mellan varje måltid så gott vi kan. Och jag ser det som ett perfekt tillfälle att ändra på min ovana att ta sovmorgon. Jag har alltid gillat de tidigaste passen på jobbet så det är en ren ovana jag har börjat med sedan jag började plugga.

Imorgon väntar första träningspasset och jag ser verkligen fram emot det. Ska bli så himla kul! Vi kommer träna alla våra pass hemma med 20 min löpning i början av passet. Lär nog bli lite intervaller då man inte är i så god form. Men ändring ska det bli på det! Träningsprogrammet består utav 2×10 minuter cardio, 9 övningar per dag och det publiceras en ny övning i programmet från dag 4 och framåt.

I förmiddags blev det keso med passionsfrukt, oj oj oj vad gott! :) Och i eftermiddags hälsade jag på en gammal vän till mig, så himla trevligt! Var jättelänge sen vi sågs. Passade också på att ta den sista fikan med henne nu innan Kickstarten/Fitnessfighten drar igång.

Leave a Reply

