DAG 2 – Kost och välmående

Först så lovade jag att lägga upp en bild på gårdagens middag.

20120202-230611.jpg

Den bestod av fläskfilé (marinerad i vitlök, ingefära och chili, lite vinäger och en skvätt vatten), kokt ris, blandsallad, knäckebröd och kalkon. Gott, gott, gott!! Marinaden och väldigt mycket annat i matväg har jag hittat här, en fantastiskt inspirerande blog! Läs den!

Första mellanmålet bestod av keso, vaniljpulver och en halv banan. Detsamma gjorde mellanmålet i eftermiddag. Det är ju så sjukt gott!! Det sista mellanmålet hoppade jag ikväll då tanken var att jag skulle lägga mig tidigt. Men det hade jag ju kunnat få i mig med tanke på att jag nu en timme senare precis har gått o lagt mig.

Lunch och middag bestod av köttfärsröra med buljongtärning, vitlök, vitkål och rödlök. Supergott blev det. Till det hade vi ris med sallad och knäckebröd med kalkon på. Blir ingen bild på dagens middag för hur fancy ser en grå köttfärsröra ut? Inte så fancy alls faktiskt!

Träningsvärken är ett faktum! Nu står den inte bara i hallen eller smyger runt huset! Den har anlänt och det var en hel hop med värk som attackerade varenda muskel när jag väl gläntade lite på dörren. Aj, aj, aj!

Känner att huvudvärken börjar komma men i övrigt mår jag bra. Inte jobbigt alls än så länge. Det jobbigaste är väl att få i sig 2 liter vatten då jag (som jag nämnt tidigare) inte alls dricker mycket i vanliga fall. Men det är bara bra, det blir en liten utmaning och det är bara nyttigt. Jag lär mig nog tillslut jag med.

Inget sötsug, däremot fick jag min använda tepåse till en god chokladbit idag. Hur jag nu kunde se så fel. Det ligger dessutom aldrig choklad framme här. Hmm..hjärnspöken?

Leave a Reply

