DAG 3 – Kost och välmående

Idag har vi fyllt kylen med en ny omgång kvarg och keso. Lite över 6 kg för att vara exakt. Det både ser och låter mycket men det är vad bara H gör av med på mindre än en vecka. Så nu längtar jag till nästa mellanmål med Lidl’s kvarg och vaniljpulver. En höjdare!

Inget sötsug än men jag måste ju erkänna att jag blev sjukt sugen på glassen H köpte för några veckor sen med knäckbitar i, supergod! Såg burken när jag tog ut broccoli och brysselkål till middagen.

Frukost: Flingor, lättfil blandat med lättyoghurt, 2 äggvitor och paprika.
Mellanmål 1 & 2: Keso med vaniljpulver och en halv banan.
Lunch: Ris med köttfärsröra, sallad, knäckebröd och kalkon.
Middag: Till middag blev det fläskfilé marinerad i den supergoda marinaden med chili, vitlök och ingefära. Till det hade vi broccoli, brysselkål samt FF-tzatsiki gjord på kvarg, ej urvattnad gurka, vitlök, salt & peppar samt lite citronsaft. Mumma!! Riktigt god fredagsmiddag.

Vem har sagt att man inte kan äta gott trots FF? Lika lätt som en kvarg-plätt. Hoppar sista mellanmålet idag då jag tänker sova. Vilket är helt okej att hoppa så länge man äter var tredje timma under sin vakna tid.

Börjar känna tröttheten komma. Jag är trött i kroppen, inte van vid att träna så många dagar i rad, eller snarare, inte van vid att träna över huvudtaget. Orkade inte ens sitta upp vid datorn nu så tog laptopen och slängde mig i soffan. Så i kväll blir det sängen tidigt. Vaknade med huvudvärk imorse som har kommit och gått under hela dagen. Men annars mår jag bra!

Leave a Reply

