DAG 4 – Träning

Dagens löpning gick trögt. Håll, dålig kondition samt lår som kändes som att springa i sirap. Det var den sämsta rundan hittills, kanske beror det på att kroppen är allmänt trött nu.

Igår insåg jag hur mycket träningsvärk jag hade när jag sade åt min chihuahua på 2,4 kg som stod i mitt knä: “Aj, akta dig du står på min träningsvärk” Haha! Den träningsvärken är betydligt mindre idag. Jag blev chockad när jag steg upp imorse. Visst känns det lite i låren men inte alls så mycket som igår, ändå kunde jag inte springa som jag ville.

Har letat på nätet efter bra hantlar, gärna där hantelstången inte väger för mycket och där vikterna helst är små, mellan 0,5-1,5 (2)kg så att man kan variera lite mer. Hittade ett set med 2,5kg och 5kg vikter. Nja…det innebär att hanteln är 5 eller 10kg PLUS hantelstången. kanske inte riktigt min klass..ännu. :) Så har ni ett bra tips så tipsa mig gärna. Fann eventuellt ett set som hade potential men det kommer inte handlas in förrän vi är i behov av det. När vikterna inte räcker till oss båda helt enkelt.

Leave a Reply

