DAG 7 – Träning

Ikväll var det sista rundan med fina Tindra som sällskap. Hennes husse var här och hämtade henne och lilla Penny idag. Visst är det himla kul att ha dem här men det är väl alltid lika skönt när
gästerna åker hem och allt blir som vanligt. Men om det är sju istället för fem djur gör inte så stor skillnad i flocken.

Imorgon har vi planer på att springa vår andra runda igen, den vi sprang de första dagarna innan vi fick besök. Den är utan backar och dessutom skottad. Där vi springer nu är det bara månen och snön som tillsammans lyser upp vägen, dessutom är det en gropig grusväg så jag fasar för att vi ska stuka fötterna när vi inte ser så mycket. Att skada sig finns det verkligen inte utrymme för nu.

Jag är glad att jag har klarat mig från förkylningen som går. Det kan ju ha att göra med att jag pluggar på distans och knappt träffar något folk. Men när jag sätter igång och tränar så brukar jag alltid bli förkyld kanske för att man tar ut sig, jag vet inte. Men vi hoppas att
vi klarar oss månaden igenom. För jag ska bara klara det här!! That’s it!!

Löpningen kändes tung. Denna gången var inte Hasse så snäll som han varit tidigare, då har han stannat med mig när jag fått håll eller inte orkat mer. Utan ikväll fortsatte han att springa. Till slut känner jag mig så klen som inte orkar när han bara springer, så på något underligt sätt hittade jag lite extra krafter och sprang efter, med eller utan håll. Å vem vill bli lämnad ensam kvar på en skogsväg mitt i mörkret, inte jag i alla fall så det är bäst att hänga på. Jag har inte hunnit kolla resultaten än men jag tror att vi sprang längre sträcka i följd ikväll än tidigare.

Dagens nya övning i träningsprogrammet var inte lätt men det ska bli kul att se utvecklingen av den. Vi kämpar på!!

Leave a Reply

