DAG 9 – Träning

Har precis avklarat dagens träning. Jag sprang sååå mycket längre än vad jag brukar göra på min första etapp. I’m so happy!! Jag kan inte alls mäta mig med de andra som deltar i fitnessfighten men många verkar träna flera gånger i veckan i vanliga fall så jag har nog en del att ta igen.

Egentligen deltar jag inte ens i fitnessfighten. Fitnessfighten är en tävling där du kan vinna priser och där du lägger upp före och efterbilder på worldofshape.se. Men jag är bara med i Kickstarten, som är precis samma förutom tävling och obligatoriska för- och efterbilder. Men de heter Fitnessfighten på facebook så därför blir det automatiskt att man kallar det för FF istället. Men nog om det..åter till träningen.

Trots att jag sprang längre första etapp än tidigare så var medeltiden på rundan långsammare än igår. Där vi sprang igår var hela vägen full med snömodd. Där vi sprang idag var halva rundan snömodd och på resten låg det 4-5 cm snö. Så på snömodden gäller verkligen två steg framåt och ett steg tillbaka för attan vad man slirar omkring, det är jobbigt för benen! Där snön ligger är det dessutom tre backar som man ska ta sig upp för och när det ligger snö får man ta lite extra höga steg, det är ännu jobbigare. Men jag gillar den rundan!! Jag är så nöjd över min löpning idag.

Googlade förresten på mitt håll idag och kom fram till att försöka ta lite djupare andetag när jag springer mina “andas-in-in-ut-ut-steg” det fungerade idag i alla fall. Fick lite håll men det var ändå så att jag kunde fortsätta springa och sänkte bara tempot en aning.

Något som jag har haft länge, i alla fall de senaste åren så är det att jag får håll i höger axel när jag springer. Alltid i just höger axel. Det är så att det nästan strålar upp i halsen när jag är ute och springer. Inte alltid men 9 av 10 gånger. Jag googlade på detta också (var inte döende, tjohoo) och det var en hel del som hade detta fenomen. Tror det beror på att jag spänner mig när jag springer så nu försöker jag sakta ner, rista runt armarna lite när jag känner det och annars ha mina händer och axlar lite mer avslappnade. Även det verkade hjälpa idag. Längtar till i morgon då jag får svettas ännu mer!

Träningspasset gick också bra man känner verkligen att man har börjat svettas mer nu de senaste dagarna och det är bra. Imorgon är det vägning/mätning som gäller. Men har inte bestämt om jag ska lägga ut det här än. Vi får se, vi får se!

Nu dags för duschen!

Leave a Reply

