DAG 10 – Träning

Idag når vi ett av delmålen under vår kickstart/fitnessfight. Dag 10 är här. Tio dagar med  trötta ben, tio dagar med löpning i snön, tio dagar med kvarg, tio dagar med vägning av mat, tio dagar utan socker, tio dagar med planerande, tio dagar utan sockersug, tio dagar uppe med tuppen, tio dagar med härlig svett, tio dagar med trötta muskler, tio dagar med golvmopps-skaft. Tio härliga dagar helt enkelt.

I morse var det mätning/vägning. Det har inte gett så mycket i vikt men förhoppningsvis har man fått lite mer muskler (jag intalar mig det i alla fall).

Vikt: -0,4 kg
Mått stuss: -3cm
Mått midja (navel): – 2cm
Mått överarm: – 2cm
Mått lår: – 1cm

Magen känns fastare på något vis och jag hoppas att det kommer ge mer än så men det återstår 20 dagar och vem har sagt att man måste sluta då? Är man inte nöjd är det bara att fortsätta, tänker dock låta min kropp vila lite först.

Hasse har fått ont i ett knä och kunde därför inte ge sig ut och springa idag. Men vad gör man? Han får vila men jag får kämpa vidare helt enkelt. Så jag fixade en spelningslista i Spotify och gav mig ut och sprang. Hög, hög musik så man nästan ville stanna och dansa loss på vägen.

Första etappen sprang jag lika långt som igår. Det är så härligt att se resultat. När vi har sprungit tills vägen tar slut, vänt och nått en backe med en stor ek så stod klockan på 9min och 20 sekunder första gången vi sprang där. Det har blivit lite bättre och jag tror vi har nått dit på runt 8:55 tidigare. Men idag hann jag dit på 7:45, jag blev så nöjd! Jag sprang och sprang och låg i medeln 30 sek snabbare per km än tidigare. Det är en seger för mig!

När jag kom hem körde vi styrkepasset ihop och gud vad det kändes i kroppen idag. Hasse körde allt som inte innehöll knäböj eller liknande, han är så duktig som kämpar ändå! <3

Nu kör vi vidare och nog ska jag nå ännu bättre resultat både i vikt/mått och i min löpning!

Ha en härlig helg allihop!

One thought on “DAG 10 – Träning

  1. Vad duktiga ni är. Imponerande. Även om det inte syns så mycket på vikten så syns det ju på måtten! Det är ju bara 10 daga. Kämpa på!
    Kram Ingela

Leave a Reply

