DAG 10 – Kost och välmående

Igår, dag 10 var en bra dag. Vägning och mätning som gav resultat även om inte vikten ändrades så mycket.

Frukosten åts med god aptit. Havreringar med lättmjölk, paprika och 2st äggvitor.
Till mellanmål fick det blir äpple, kanel, kvarg och vaniljpulver.

Fick så himla mycket gjort på min inlämningsuppgift igår, koncentrationen var på topp och jag hade ett stort fokus på min uppgift hela dagen och hela kvällen. Så vill jag alltid ha det när jag pluggar.

Lunch blev lite rester från dagen innan. Lax, ris, blandsallad, gott knäcke och kalkon.
Andra mellanmålet innan träningen fick bli en gammal trött banan med kvarg och vanilj och fredagen avslutades med chili, vitlök och ingerfärs-marinad till vår fläskfile och ris. Till det några tomater, en champinjon, knäcke och kalkon. Det är så gott med kalkon på knäckebröd. Jag trodde jag skulle ha svårt för att äta knäcke utan smör, men det funkar fin, fint.

Till middagen skulle vi lyxa till det med bearnaise-sås á la FF. Kvarg, citronsaft bla. och 2 MATSKEDAR dragon (sambon gjorde den så har ingen koll på vad som var i mer). Fy tusan vad parfym det smakade. Det receptet kan inte var riktigt. Vi spädde ut det med dubbelt så mycket kvarg, totalt 500 g. Men det fick åka ut i vasken alltihop, usch och fy. Den gör vi inte om. Kanske med mindre dragon. Får byta recept till nästa gång. Hasse blev så besviken, han som sett fram emot bea. :/

 

Leave a Reply

