DAG 11 – Träning

Dagens träning är avklarad och jag passar på att blogga medan jag väntar på att duschen ska bli ledig. Hasse hängde på idag igen men hoppade övningarna i passet där knäna var inblandade och gjorde lite andra övningar istället.

Jag klarade inte riktigt att springa hela MIN första etapp idag som jag gjort de två tidigare dagarna. Men det var inte långt ifrån, gjorde ett uppehåll på kanske 3 sekunder sen sprang jag resten med. Till eken kom jag på 7:55 min idag. Det är de ställena jag mäter. :) Hur långt jag kommer på min första etapp och hur lång tid det tar att springa och vända och komma tillbaka till eken. Har även en björk som vi har som delmål på vår runda men där har jag aldrig tagit tiden. Kommer fram dit lite olika eftersom vi måste springa hela vägen, vända och springa tillbaka en bit, vända tillbaka och till slut vända hemåt för att få ihop våra 20 min. :) Så beroende på hur långt vi springer tillbaka så kommer fram olika till björken. Vi måste bli bättre på uppvärmning innan löpningen bara. Så vi får upp flåset lite innan och underlättar lite för oss själva. Sträckte mig på insidan av låret under löpningen, nästan vid ljumsken. Hoppas på att det går över så att det inte hindrar min framfart.

Känner verkligen att träningen ger mig så mycket! Är piggare och har mycket lättare för att koncentrera mig när jag pluggar. Har svettats som en gnu på savannen under vårt styrkepass. Oj, oj!

Det är så himla roligt när man ser resultat. För 11 dagar sen orkade jag knappt hoppa x-hopp i 30 sekunder som man ska göra mellan två av seten. Tanken är att man ska hoppa i 90 sekunder för att få upp pulsen igen, nog fick jag upp pulsen innan med trots 30 sekunder, men idag hoppade jag 90 sekunder utan några som helst problem. Har även ökat vikten på en av övningarna från 2kg och är nu uppe i 6 kg, så visst blir man starkare.

Jag bara älskar detta! Jag tror och hoppas verkligen att jag fortsätter träna efter dessa 29 dagar. I alla fall 2-3 gånger i veckan.

Ha en härlig lördag i solen allihop!

Leave a Reply

