Kort till mamma

I början av april fyllde mamma år och självklart skulle hon få ett fint kort. Hittade denna fantastiska kortvikning. Jag ändrade dock den lite och valde att täcka över hålet som blir på kortsidorna uppe och nere. Pappret är från Maja Design och heter Fika – Två fröknar. Blomman är en freebie från Beccy’s Place och heter “Clematis Beccy”. Till blomman har jag använt följande promarkers: Lilac, Amethyst, Marsh green samt Buttercup. Kortet är 15 x 15 cm.

015mamma01
015mamma02Återigen har jag använt en ticket som jag själv anpassat men hittat idén till här.

015mamma04På insidan valde jag att ta med några citat från när barn beskriver vad en mamma är. Även svärmor fick komma med på slutet då kortet även var från Hasse till hans kära svärmor. ;)

015mamma03Inser ju nu att det inte var så bra fotat då man inte får någon tydlig bild av hur tjockt kortet är. Men här ser man att själva ramen som utgör framsidan är ca 1 cm. Baksidan är som ett vanligt enkelt kort som är vikt och påklistrat på ramen.

One thought on “Kort till mamma

Leave a Reply

