Vårt fina fadderbarn

Idag var det dags för namngivning för Marina & Tobbe’s lilla dotter Alice. Hasse och jag fick förfrågan om vi ville vara hennes faddrar och det var inget svårt val. Jag tackade till och med ja redan innan jag hade frågat Hasse. Ups! :)

Men innan dess fick jag förfrågan om jag ville hjälpa dem att göra inbjudningskorten. Jag hjälper gärna till om jag kan och några sena kvällar senare hade vi alla 24 inbjudningskorten klara. Så här såg inbjudningskorten ut.

Doppresent har det planerats här i några veckor. Självklart ville jag scrappa något till Alice. Men vad skulle det vara? Jag ville inte bara ge ett kort utan något roligare. Jag hittade denna barnvagnen och såg en annan modell på barnvagn som stod i en exploading box. Så jag tog gobitarna av båda idéerna. Jag insåg ganska snart att en box på 10x10x10 cm inte skulle räcka till min barnvagn och jag ville inte göra vagnen mindre. Så idéer spanns för hur jag skulle få en hållbar och större box och jag måste säga att jag är nöjd med resultatet.
Tyvärr hann jag inte fota den innan vi åkte men ska försöka ta några foton nästa gång vi hälsar på vårt lilla fadderbarn. :) Tills dess får ni nöja er med några mobilbilder. Dock saknas parasollet på dessa bilderna och även smycket som låg i.



Mamma Marina, pappa Tobbe och huvudrollsinnehavaren Alice öppnar barnvagns-paket.

Denna bilden tycker jag blev så fin men den blev dessvärre rätt oskarp.

Idag lämnades sista tentan in och i morgon börjar allvaret igen. Då är det dags att börja jobba igen. Oj vad kul det ska bli!!

5 thoughts on “Vårt fina fadderbarn

  1. Ja denna barnvagn imponerade verkligen på alla, den är helt fantastisk. Vi ska fixa inglasning av den så den finns kvar för Alice sen =) Hon var så intressserad när jag öppnade henne paket!
    Vilken jättefinbild på Tobbe och Alice!!

  2. Pingback: Baby carriage | Made by Ebba

Leave a Reply

