Bokmärkeskort

För ett par veckor sedan provade jag att göra detta bokmärkeskort. Jag gillar verkligen denna kortvikning och kommer absolut att göra fler. Bokmärket som sitter på kortet är lätt att dra bort och använda då jag har perforerat kanten där det sitter fast med själva kortet. Jag perforerade för första gången med min Silhouette Cameo som jag förövrigt hade till att skära ut hela kortbasen.


Blomman är från Silhouette Online Store och heter “3D Cutout Flower”. Jag har skurit ut den i tre olika storlekar som jag satt ihop med en brad. Sen satte jag bara på några gröna rhinestones. För att det inte skulle bli så tomt på insidan satte jag dit en “swirl” (vad det nu heter på svenska). Denna är också från Silhouette Online Store och heter “1pc flourish”. Även här använde jag några rhinestones för att skapa lite mer liv.


Här är bokmärket utvikt så att man ser baksidan av det .


På framsidan av bokmärket satte jag ett ekollon. Ekollonet har jag gjort om från en vanlig clipart till en skärfil och sedan skärt ut den i två olika papper. Kanterna valde jag att chalka för att få en större kontrast mot bakgrunden. Kan inte säga det ofta nog men jag är såå glad att jag köpte mig en Cameo. Oj, vad jag har haft användning för den. Lätt årets hittills bästa köp!

Det finns en anekdot inom släkten om just ekollon varav jag var tvungen att ta med detta på ett hörn. Är faktiskt himla nöjd med detta kort men det beror nog mycket på att jag verkligen gillar färgerna jag har använt mig av.

2 thoughts on “Bokmärkeskort

Leave a Reply

