Tomten har varit här!

I år kom jultomten med en massa roliga saker. Bland annat en massa scrapgrejer. En vecka innan julafton kom jag på att jag kunde önska mig Distress-refiller. Distresserna skickades det länk på till sambo, mamma och syster. Jag är alltid ute i lika god tid. :) De fixade så att jag fick alla 14 färgerna jag ville ha. Tack! Åh, vad här har målats under julhelgen! Öva, öva, öva. Får inte riktigt till hudfärgen, men det kanske kommer.

Idag provade jag att måla ett motiv i en och samma färg. Motivet är en digi från Beccys place som heter “Lotus flower“, den var perfekt att måla just för att lära sig skuggningen. Det är dessutom mycket enklare när man bara har en färg att fokusera på. Sen var det perfekt för att prova tekniken med färgerna också. Så här blev resultatet och jag tycker det blev helt okej för en nybörjare. Kom gärna med synpunkter. All feedback är bra och jag vill lära mig!

bildFärgen jag har använt är victorian velvet.

Jag har tur som sitter i samma rum som sambon när jag scrappar. Han snappar upp en hel del om hur man använder olika grejer och verktyg. Han har också bra koll på vad jag har pratat om att jag skulle vilja ha. Det finns alltid saker man vill ha men som man kanske inte unnar sig när man gör en beställning.

I scrapväg kom tomten med;
14 Distress-refiller
En ny skärmatta till min Cameo.
Ett nytt skärblad till Cameon.
Vinyl, även den till Cameon.
Tre vattenpenslar i olika storlekar
Blommor
Några charms
Akvarellpapper
Sketch pens till Cameon. (Vit, guld, silver samt koppar)
Distanskuddar

Helt enkelt en massa roliga saker. Jag fick även en del annat utöver scrapgrejer som jag blev himla glad för!
Tack alla!

Leave a Reply

