Service!

Jag har länge haft problem med att programvaran till min Silhouette Cameo blir jätteseg så fort jag har min Cameo igång. Det är trögt när jag ska ändra något, segt när jag ska ändra papper eller inställningar men det är även kanonsegt under själva skärprocessen.

Ja, ni vet hur det är. Ibland tar man inte riktigt tag i det man borde och istället har jag stått ut med detta i ungefär ett halvår. Men så för några veckor sedan fick jag nog och mailade deras support. Fick ett jättetrevligt bemötande och supersnabbt svar! Mailade jag på kvällen så hade jag alltid ett svar dagen efter. De är väldigt hjälpsamma där måste jag säga. Precis som en kundservice ska vara. Jag provade då en tidigare version av deras programvara men det fungerade inte. Sambon kom då på att jag kunde prova programvaran som fanns med på skivan jag fick med när jag köpte den. Det gjorde jag och allt fungerade perfekt. Skönt, för nu är jag 100% säker på att det inte har med datorn att göra.

Idag blev jag lite irriterad på en sak som jag vet att de har uppdaterat i den versionen som strular. Så jag provade att ladda ner den nyaste versionen som släpptes för några dagar sen. Mycket riktigt var även denna kanonseg. Så fick gå tillbaka till den första versionen 2.0.0. Mailade ikväll för att se om de kunde skicka över en senare version av programmet så att jag kunde kolla med vilken version problemet faktiskt uppstår. Trettio (30!) minuter senare hade jag en länk med en tidigare programvara i ett mail. Det kallar jag service!! Provade den och en annan och fick 2.4.0 att fungera men däremot så börjar det strula så fort jag installerar 2.5.o. Så nu skulle de ta det vidare med sina programutvecklare och höra av sig när de hade en lösning. Hoppas att det inte dröjer allt för länge!

Så ni som nu har köpt en Silhouette Cameo eller annan Silhouette, tveka inte att kontakta deras kundservice om ni får problem med något. De är kanon!

Leave a Reply

